Geen categorie

Totaallogistiek

Totaallogistiek is een van de moeilijkst te beheren sectoren in een bedrijf. In distributiebedrijven neemt deze moeilijkheid toe als gevolg van de hoeveelheid informatie.

De technologie in de logistiek heeft deze sector veel geholpen, omdat zij een groter aantal gegevens in minder tijd kan verwerken. Daarom investeren veel bedrijven in dit segment al in bijvoorbeeld ERP of een transport beheersysteem.

In dit artikel zullen wij laten zien waarom het belangrijk is in technologie te investeren, wat de belangrijkste technologische oplossingen en voordelen voor de totaallogistiek sector zijn. Kijk hier eens naar!

Waarom investeren in innovatie?

Handmatige processen zijn steeds meer verouderd, trager, genereren meer fouten en zijn onbetrouwbaar. Technologische innovaties zijn het verschil voor ondernemingen die de concurrentie een stap voor willen blijven en zich willen voorbereiden op de dynamische en volatiele markt die hen omringt.

De consument is veeleisender dan ooit, wil wendbaarheid en snelheid, want hij moet zijn tijd verdelen over duizenden taken. U kunt geen tijd verspillen aan het traceren van een product dat niet is aangekomen of aan het klagen over een verkeerde levering. De huidige logistieke technologieën zijn in staat een grote hoeveelheid gegevens vrijwel onmiddellijk te verwerken, kunnen de beste routes aangeven, producten traceren, de prestaties van voertuigen verbeteren, voorraden controleren en nog veel meer.

Slimme vrachtwagens

Technologie heeft alle sectoren bereikt en dat was niet anders met vrachtwagens. Er zijn voertuigen die al zijn uitgerust met systemen die automatisch remmen en schakelen mogelijk maken, die beschikken over radars die obstakels en voertuigen op de weg detecteren en die zelfs hun eigen stroom- en koelsystemen beheren.

Al deze automatisering verhoogt de levensduur en veiligheid van het voertuig en bespaart brandstof.

Beheer van klantenrelaties

Customer Relationship Management is wat deze software doet, de klant in het middelpunt van de processen plaatsen en relevante informatie over hem opslaan. Daartoe beheert hij de interacties die tussen hem en het bedrijf plaatsvinden. Zo is het mogelijk de behoeften van uw doelgroep te voorspellen en de klantentevredenheid te verbeteren, omdat het verkoopproces wordt versneld en vereenvoudigd.

Een ander voordeel is dat zakelijke kansen kunnen worden geïdentificeerd en dat leads, de potentiële consumenten van een bedrijf, kunnen worden opgevolgd. Het is ook in staat om de communicatie van het verkoopteam te verbeteren, waardoor het geïntegreerd blijft.

Flexibiliteit in de processen en leveringen

Het sterke punt van de huidige technologieën op het gebied van transport & logistiek is de grote hoeveelheid gegevens waarmee wordt gewerkt. Dit levert snellere en betrouwbaardere informatie op, die bij het nemen van beslissingen de veiligheid ten goede komt.

Bovendien verhoogt het de wendbaarheid van processen en leveringen. Door bijvoorbeeld de routes van tevoren te vergelijken, is het mogelijk de route te kiezen die voordeliger is in termen van snelheid en ook van kosten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *